Nog één nachtje slapen!

27 juli 2014 - Zoetermeer, Nederland

En... morgen is het zover!

Onze spullen zijn gepakt, en ja het past, en ja, we hebben nog ruimte over voor leuke Indonesische souvenirs. We vertrekken met tassen van 10 en 11 kilo respectievelijk; laten we zien met hoeveel we thuiskomen!

Ik heb deze keer een ‘zakjes’-systeem gebruikt. Elke categorie spullen zit in een apart plastic zakje. Quinn’s kleren zitten in een mini-Etos tasje, Ruud’s kleren (de grootste stapel) in een Actiontas, alle zwemspullen zitten bij elkaar in een AH-to-go tasje, etc. Het idee hiervan is dat we niet één grote wirwar van onderbroekjes, zwembroeken en t-shirts krijgen iedere keer dat we onze tassen opendoen. Verder hebben we weinig toiletspullen bij ons, behalve dingen waarvan we weten dat die slecht verkrijgbaar zijn in Azie, zoals zonnebrandcreme, luierdoekjes en Deet. Van tandpasta en al soort dingen hebben we alleen een mini'tje mee, en kopen we gewoon daar nieuwe. Qua speelgoed hebben we een paar blokjes duplo, plastic auto'tjes en wat klein tekenspul bij ons.

We vliegen morgen rond half 1 met Garuda rechtsstreeks naar Jakarta, alwaar wij aankomen in de vroege ochtend op de tweede dag van het Suikerfeest. We zullen dan drie dagen in Jakarta verblijven alsvorens we op vrijdag verder reizen naar Yogyakarta.

In mijn vorige bericht schreef ik al we via Java naar Bali gaan reizen. Onze route komt er ongeveer als volgt uit te zien:

Jakarta – Yogyakarta – Solo – Malang – oversteek naar Bali op een nader te bepalen methode (to Mt Bromo or not to Mt Bromo, dat is de vraag) – Sanur – Ubud – Munduk – Tulamben – Padangbai – thuis.

Afhankelijk van onze energie ’s avonds en onze internetmogelijkheden gaan we proberen jullie op de hoogte houden. Weltrusten!

1. Nicole:
    28 juli 2014
    Knap hoor om zo precies alles in te pakken en dan nog ruimte overhouden! Goede reis lieverds en heel veel plezier! XXX Nicole
  2. Riekje:
    28 juli 2014
    Hele fijne reis gewenst! Ben benieuwd of de bagage zo georganiseerd blijft :-)
  3. Ruud:
    28 juli 2014
    Goede reis, en veel plezier. Geniet ervan, maar wees voorzichtig.
  4. Maaike:
    woot woot! zet hem op!